Un cutremur cu magnitudinea de 3,4 grade a avut loc în noaptea de duminică spre luni, în zona seismică Vrancea, conform Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului.
Potrivit sursei citate, seismul a avut loc la ora 2:26, în Vrancea, la adâncimea de 82 de kilometri.
Cutremurul s-a produs în apropierea următoarelor oraşe: 81km E de Brasov, 94km S de Bacau, 100km NE de Ploiesti, 115km V de Galati, 117km NV de Braila, 151km N de Bucuresti, 170km NE de Pitesti, 174km SV de Iasi, 193km E de Sibiu, 216km N de Ruse.
Pe 2 august un alt cutremur s-a produs în zona seismică Vrancea, de data aceasta cu magnitudinea 3,3 grade și la adâncimea de 90 km.
Potrivit Institutului Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP), cutremurul s-a produs în apropiere de mai multe orașe.
Astfel, seismul a avut loc la 80 km E de Brașov, la 95 km S de Bacău, la 99 km NE de Ploiești, la 15 km V de Galați, la 150 km N de București, la 169 km NE de Pitești.
Cutremurul este al treilea înregistrat în ultimele zile, după ce sâmbătă, tot în zona Vrancea, au mai fost două seisme cu magnitudinea de 3.2, respectiv 2,3.
De asemenea, luna august a debutat cu un cutremur cu magnitudinea de 3.2 în zona seismică Vrancea, la o adâncime de 121 km.
Potrivit Institutului Național pentru Fizica Pământului, cutremurul s-a produs pe 1 august la distanță de mai multor orașe.
Astfel, a avut loc la 91 km Est de Brașov, la 105 km Vest de Galați, la 156 km Nord de București și la 168 km Sud de Iași.
Uele construcții au parte de atașarea amortizorilor de cutremur. De exemplu, Podul Ciurel din Capitală, una dintre cele mai așteptate construcții din București, are, de ieri, amortizori seismici.
„Ultima lucrare care se realizează în cazul construcției unui pod este montarea rosturilor de dilatație și a amortizorilor seismici. În acest moment, la Podul Ciurel au loc aceste lucrări finale înaintea deschiderii traficului”, au declarat pentru Gândul.ro reprezentanții Primăriei Capitalei.
Reprezentanții PMB mai susțin că în luna septembrie se va „încărca” podul, respectiv se va încerca traficul pe această structură extrem de importantă pentru fluidizarea traficului în zonă. Practic, se va da drumul atât mașinilor care vin din centrul Capitalei spre cartierul Militari, cât și invers, și se va încerca varianta străduțelor adiacente Șoselei Virtuții, precum strada Dealul Țugulea.